تدخل شيرين عبد الوهاب لاستبعاد مي عمر من مسلسل “طريقي”

55

كتبت:غاده عبد الهادي

كشفت الفنانة”مي عمر” عن رد فعلها بعد تدخل الفنانة “شيرين عبد الوهاب”لاستبعادها من مسلسل “طريقي”

وخلال الجزء الثاني من حوارها مع الإعلامية “بسمة وهبه” في برنامج “العرافة” علي قناة المحور، قالت مي عمر”المخرج محمد شاكر خضير كلم محمد سامي،وقال له عندي حوار حلو قوي لمي،هي بتمثل بعيد عنك؟،فقال له مفيش مشكله عنده ،لكن سأله انا عارف إنك بتعمل مسلسل شيرين ،وانا عندي مشاكل مع شيرين،هي عارفه إنك عاوز مي في دور؟والمخرج رد،دي أختياراتي ومحدش بيتدخل فيها” .

وأضافت “كلمت المخرج وقعدت معاه ومع تامر حبيب ،وقالوا ليا الدور مرسوم عليكي ،انا بحب كتابات تامر حبيب جدا،والدور عجبني،الدور كان مكتوب 15 حلقة ،أخذتهم وسافرت الغردقة وكان محمد بيصور فيلم هناك،عشان أذاكر الدور” .

وتابعت “اتصلوا بيا عشان أروح تجربة اللبس قبل التصوير ،وإحنا راجعين في الطريق شاكر أو المنتج الفني كلمنا وقال لمحمد سامي،هي المشاكل بينك وبين شيرين كبيرة قوي للدرجة دي؟هي مش موافقة مي تبقي في المسلسل ،كان عندها ساعتها مشاكل مع محمد” .

وعن رد فعلها بعد أستبعادها من المسلسل ،وقالت “مازعلتش علي الدور ،مع إني حبيته جدا،لأني بأحس إن ربنا بيقف معايا ويساعدني ،في الأول قلت أكيد الدور هيسقط لكن نجح جدا ،فقلت أكيد ربنا شايل ليا حاجه أحسن ،وبعدها بسنة عملت الأسطورة ” .

ويعد برنامج “العرافة” امتدادا لبرامج الإعلامية”بسمة وهبه” الرمضانية والتي تعتمد علي كشف أدق تفاصيل النجوم وخباياهم وأظهار الوجه الأخر لهم،مما يؤدي لصدمة كبيرة لدي الضيوف والمشاهدين ،من المفاجأت التي تكشفها خلال الحوار وعن كيفية معرفتها بأدق تلك التفاصيل في الحياة الخاصه للفنانين .

والجدير بالذكر أن الفنانة “مي عمر” تشارك في السباق الرمضاني بمسلسلها “نسل الأغراب” من بطولة “أحمد السقا،وأمير كرارة،وأحمد مالك،وأحمد داش ..وغيرهم من النجوم” من تأليف وإخراج “محمد سامي” .




اترك تعليقاً